Lidostas "Rīga" nākotnes vīzijas centrā ir jauns pasažieru terminālis

Starptautiskā lidosta "Rīga". FOTO: Paula Čurkste/LETA

Lidostas "Rīga" nākotnes vīzijas centrā ir jauns pasažieru terminālis ar kapacitāti līdz 12 miljoniem pasažieru gadā, kas būs savienots ar "Rail Baltica" dzelzceļa staciju, veidojot vienotu pasažieru apkalpošanas kompleksu, informēja lidostā.

Lidostas pilsētas "RIX Airport City" attīstības vīzija paredz lidostā izaugsmes iespējas dažādām nozarēm, sākot ar tūrismu un viesmīlību un beidzot ar transportu un loģistiku. Ap minēto termināli paredzēts veidot lidostas biznesa pilsētu jeb "RIX Business Park" ar viesnīcām, biroju centriem, loģistikas un kravu noliktavām, sniedzot attīstības iespējas dažāda veida uzņēmējdarbībai un nodrošinot jaunas darbavietas. Ieguvēji no nākotnes lidostas pilsētas līdz ar to būs arī lidostai tuvējo novadu iedzīvotāji.

Savukārt par nākotnes kravu apkalpošanas centra "RIX Cargo City" pamatu ir kļuvis pagājušajā gadā lidostā atklātais multifunkcionālais kravu perons, kas ļauj uzņemt un efektīvi un videi draudzīgi apkalpot dažāda tipa un lieluma gaisa kuģus. Līdzās jaunajam peronam lidostā pērn uzsākta loģistikas kompānijas "DHL" reģionālā kompleksa būvniecība, kas ir viens no modernākajiem aviācijas sūtījumu apstrādes un loģistikas centriem Baltijā. Savukārt nacionālā lidsabiedrība "airBaltic" papildinās šo centru ar jaunu kravu angāru "Baltic Cargo Hub", kas būs Baltijā lielākais kravu apstrādes centrs.

Lidostas "Rīga" valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa, ka lidosta mūsdienās vairs nav tikai vieta, kur paceļas un nolaižas gaisa kuģi, lai nogādātu kravas un pasažierus dažādos galamērķos, bet gan biznesa ekosistēmas, kas nodrošina savienojamību un atver vārtus jaunām iespējām gan cilvēkiem, gan uzņēmējdarbībai.

"Uzņēmuma mērķtiecīga izaugsme rodas ciešā sinerģijā ar tūrisma un biznesa attīstību visā reģionā," uzsver Odiņa.

Lai gan pandēmija ieviesa būtiskas korekcijas aviācijas nozares darbā, mērķis joprojām esot veidot lidostu "Rīga" par nozīmīgu reģiona gaisa satiksmes mezglu, kas veicina Latvijas tautsaimniecības izaugsmi, nodrošinot ērtu un drošu savienojamību pasažieriem un biznesam, radot darbavietas un iespējas uzņēmējdarbības attīstībai.

Lidosta "Rīga" publicējusi ikgadējo Ilgtspējas pārskatu, kurā apkopoti uzņēmuma būtiskākie paveiktie darbi un notikumi 2020.gadā, kad aviācijas nozari smagi skāra Covid-19 pandēmijas izraisītā krīze.

Neskatoties uz ekonomiski sarežģīto laiku, lidosta pērn turpināja svarīgākos infrastruktūras attīstības projektus, kuru mērķis ir padarīt lidostu vēl drošāku un videi draudzīgāku. Būtiskākie no tiem ir ar Kohēzijas fonda atbalstu izbūvēts otrais ātrās nobraukšanas manevrēšanas ceļš un manevrēšanas ceļu uguņu sistēma, kas ļaus efektivizēt gaisa kuģu kustību lidostā, tā mazinot ogļskābās gāzes (CO2) izmešus.

Lidostas "Rīga" mērķi videi draudzīgā un energoefektīvā saimniekošanā ir noteikti uzņēmuma Vides un energopārvaldības programmā. Apliecinājums uzņēmuma darbam vides jomā ir 2020.gadā sasniegtais otrais līmenis starptautiskajā Lidostu oglekļa akreditācijas programmā. Līdz ar otrā līmeņa iegūšanu lidosta "Rīga" ir pievienojusies tām pasaules lidostām, kas aktīvi strādā CO2 izmešu mazināšanā, dodot savu ieguldījumu Eiropas klimata neitralitātes mērķu sasniegšanā. Šogad lidosta nostiprināja savu virzību uz klimatneitralitāti, pievienojoties "ACI Net Zero 2050" iniciatīvai un apņemoties līdz 2050.gadam panākt pilnīgu CO2 emisiju samazinājumu lidostas tiešajā kontrolē esošajos emisiju avotos.

Lidostas pārskatā norādīts, ka rūpes par darbinieku un pasažieru drošību un veselību bija galvenais vadmotīvs, 2020.gadā ieviešot visaptverošu epidemioloģiskās drošības programmu "Neļauj vīrusam ceļot", kas augustu novērtēta arī prestižās aviācijas reitingu aģentūras "Skytrax" Covid-19 drošības vērtējumā. Lidosta ir pievienojusies arī Eiropas Savienības Aviācijas drošības aģentūras Covid-19 ierobežošanas hartai.

Būtisks sasniegums esot platīna kategorija Ilgtspējas indeksa novērtējumā, ko lidosta "Rīga" saņem jau trešo gadu pēc kārtas un ko 2021.gadā izdevās sasniegt tikai 23 uzņēmumiem Latvijā.

2020.gadā sākot darbu pie jaunas Vidēja termiņa stratēģijas 2021.-2027.gadam, uzņēmums ir definējis, ka tā darbības pamatā ir atbildīga pieeja, analizējot un izvērtējot biznesa lēmumu ietekmi uz visiem būtiskākajiem ilgtspējas aspektiem - vidi, darbiniekiem, sabiedrību un vietējo kopienu, kā arī tautsaimniecību.

Lidosta "Rīga" ikgadējos ilgtspējas pārskatus veido, ievērojot starptautisko "Global Reporting Initiative" (GRI) standartu, un kā savus būtiskākos ilgtspējas aspektus noteikusi pasažieru drošību, darbinieku drošību un veselību, atklātu un ētisku pārvaldību, apmācības, prasmes un attīstību, kā arī infrastruktūras attīstību.

Lidosta "Rīga" ir lielākais gaisa satiksmes infrastruktūras uzņēmums Baltijā un pērn šajā reģionā apkalpoja 43% pasažieru, 40% lidojumu, kā arī 44% no kopējā kravu apjoma, stabili saglabājot līderpozīcijas reģionā. 2020.gadā lidostā strādāja 17 lidsabiedrības, no kurām lielākais īpatsvars pasažieru skaita ziņā bija nacionālajai aviokompānijai "airBaltic" (57%). Pērn 76% pasažieru lidostā "Rīga" ielidoja ar tiešajiem reisiem, bet 24% bija transfēra pasažieri.

Lidostas neto apgrozījums 2020.gadā bija 29,8 miljoni eiro. Lai gan krīzes rezultātā uzņēmuma ienākumi samazinājās par 54%, lidosta nodokļos valsts budžetā pagājušajā gadā iemaksāja 11,38 miljonus eiro.

Uz augšu
Back