Esi #viedpircējs, izvēlies drošus norēķinus – maksā ar karti

CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Publicitātes foto

Šobrīd aizvien vairāk pircēju dod priekšroku norēķiniem un pirkumiem tiešsaistē, izmantojot dažādus modernus maksājumu rīkus, bet sarosījušies arī krāpnieki. Lai nostiprinātu Latvijas iedzīvotāju zināšanas par drošu un ilgtspējīgu iepirkšanos internetā, Mastercard kopā ar Finanšu nozares asociāciju organizē informatīvu kampaņu “#viedpircējs”. Kampaņas ietvaros seko jaunumiem #viedpircējs Facebook lapā , kur pieejami dažādi izzinoši materiāli par digitālo drošību, kā arī e-komercijas un bezskaidras naudas norēķinu priekšrocībām.

 
Foto: Publicitātes foto

Par digitālās krāpšanas upuri var kļūt jebkurš

Vairāk nekā puse Latvijas iedzīvotāju (56 %) savas zināšanas par drošu iepirkšanos internetā kopumā vērtē kā labas. Lai arī 81 % Latvijas iedzīvotāju norāda, ka pēdējā gada laikā nav saskārušies ar krāpšanas mēģinājumiem tiešsaistē, tomēr 33 % no tiem, kuri ir sastapušies ar krāpniecības mēģinājumu, nav spējuši to atpazīt un iekrituši, liecina Mastercard un Finanšu nozares asociācijas gada sākumā veiktā pētījuma dati.

Foto: Publicitātes foto

Krāpšanas mēģinājumi var notikt ne tikai, iepērkoties internetā, bet arī viscaur digitālajā vidē, tādēļ kampaņas #viedpricējs ietvaros informēsim par populārākajām krāpšanas shēmām – kā tās atpazīt un kā no tām izvairīties. Kopumā četrās lielākajās Latvijas bankās šī gada pirmajos divos mēnešos izkrāpto līdzekļu apmērs klientiem, pašiem apstiprinot maksājumu, sasniedzis 1,2 miljonus eiro. No visiem 360 ir telefonkrāpšanas gadījumi, izkrāpjot 268 737 eiro, liecina Latvijas Finanšu nozares asociācijas dati. Tāpat konstatēts 261 investīciju krāpšanas gadījums, izkrāpjot 629 988 eiro, un 188 cita veida krāpšanas gadījumi, izkrāpjot kopumā 276 494 eiro.

Rūpējies par savu digitālo drošību

“Digitālo risinājumu loma mūsu ikdienas paradumos ir īpaši liela, tāpēc būtiski, lai iedzīvotāji un uzņēmēji ne tikai gudri izmanto digitālo rīku priekšrocības, bet vienlaikus rūpējas arī par savu digitālo drošību. Mēs esam gandarīti, ka kopā ar partneriem — Finanšu nozares asociāciju un Latvijas bankām — turpinām izglītojošo kampaņu #viedpircējs. Redzam, ka uzņēmēji pielāgojas jaunajai realitātei un viedpircēju pieprasījumam, piedāvājot savas preces un pakalpojumus arī tiešsaistē. Tādēļ ar šo kampaņu vēlamies atgādināt, cik būtiski, ka arī uzņēmēji rūpējas par digitālo drošību, tādējādi pasargājot savus klientus un biznesu,” uzsver Pīters Olbings (Peter Olbing), Mastercard Biznesa attīstības vadītājs Ziemeļvalstīs un Baltijā.

Foto: Publicitātes foto

Vai vari sevi saukt par #viedpircēju?

Pārbaudi savas zināšanas par drošu iepirkšanos tiešsaistē Vislatvijas viktorīnā – esi #viedpircējs un laimē vērtīgas balvas no Svaigi.lv vai Madara Cosmetics! Tā norisināsies 21. aprīlī plkst. 19.00. Vairāk informācijas meklē #viedpircējs Facebook lapā.

CopyLinkedIn Draugiem X
Uz augšu