Kristiāns Vēbers: kvalitatīva kafija bez mums ir grūti dabūjama

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Vendon klienti ir vendinga operatori, kam pieder vairāki simti vai tūkstoši tirdzniecības automātu, – stāsta viens no Vendon dibinātājiem un vadītājs Kristiāns Vēbers. Operatoriem jānodrošina, lai automāti vienmēr strādātu un tajos vienmēr būtu produkti. Taču nereti mašīnas salūzt, un neviens nezina, ka tās nemaz nespēj tirgot, nepieņem naudu vai ir tukšas.

Tradicionāli automātu uzpilde, piemēram, lidostā darbojas apmēram šādi – ar lielu smago mašīnu, kura ir pilna ar produktiem, cilvēks aizbrauc uz lidostu, iziet cauri drošības kontrolei, apstaigā, pieņemsim, 30 tirdzniecības automātus, atver katram durvis, saraksta uz lapiņas, kādi produkti tur ir un kādu produktu nav. Tad viņš dodas uz mašīnu, sakrāmē šos produktus kastēs, atkal iet cauri drošības kontrolei un katru automātu uzpilda, saraksta uz lapiņas, kas ir uzpildīts, un dodas pie nākamā automāta.

Pateicoties mūsu risinājumam, šobrīd visu, kas notiek automātā, var redzēt attālināti, īstajā laikā. Mēs zinām, cik daudz produktu ir pārdoti, kāds ir produktu atlikums. Līdz ar to var ekonomēt 50-100% cilvēka darba laika.

Kad sākām darbību, pasaulē jau bija līdzīgi risinājumi, bet to bija ļoti maz. Bija viens konkurents Amerikā, kurš arī šobrīd ir viens no lielākajiem, taču viņam joprojām nekādi neizdodas tikt Eiropā. Agrajos 2000.-jos gados bija mēģinājumi izveidot līdzīgus risinājumus, taču tajos laikos tehnoloģija nebija tik laba, un cilvēki zaudēja uzticību risinājumam kā tādam.

Līdz ar to arī mums pašiem bija salīdzinoši grūti tikt tirgū un iekarot cilvēku uzticību. Ir ļoti svarīgi notrāpīt pareizi laiku, kad vispār iet biznesā. Es pat teiktu, ka mēs tirgū bijām par agru. Mums jāiegulda ļoti liels darbs savu klientu izglītošanā, jāstāsta viņiem, ka var būt savādāk, ka var strādāt efektīvāk un ka tehnoloģijām vajag uzticēties.

Jau pašā sākumā, izpētot tirgu, mums ātri vien bija skaidrs, kur mums ir jāstrādā. Visā Baltijā kopumā ir ap 10 tūkstoši mašīnu, kuras potenciāli varam aprīkot ar savām iekārtām. Bet Eiropā šādu automātu ir 3.6 miljoni. Līdz ar to uzreiz sapratām, ka produkts ir radīts eksportam, arī šodien aptuveni 96% no mūsu apgrozījuma ir eksports.

Mēs agri sapratām, ka ir nepieciešams papildu finansējums. Mums vajadzēja saražot iekārtas, ar kurām nolasīt datus, mums bija bieži pašiem jādodas pie klientiem dažādās valstīs. Bez šī finansējuma būtu bijis daudz grūtāk eksportēt mūsu produktu uz Eiropu. Piesaistījām BALTCAP riska kapitāla fondu, kurš Vendonā investēja pusmiljonu eiro. Uzreiz zinājām, ka mūsu produktam ir nākotne, bija salīdzinoši maza konkurence, un mums nevienā mirklī nebija šaubu par veiksmi.

Mūsu nākotne ir kafijas automāti. Cilvēki visā pasaulē arvien vairāk vēlas dzert kvalitatīvu kafiju. Tas ir novērojams arī Latvijā – benzīntankos un publiskās vietās, kur aug pieprasījums tieši pēc kvalitatīvas kafijas. Un nodrošināt tādu kafijas kvalitāti bez Vendon ir diezgan grūti.

Uzzini par valsts atbalsta iespējām biznesa sākšanai un attīstībai.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Uz augšu