Jā, ir izveidotas vairākas pabalstu sistēmas, kas sniedz atbalstu gan darba devējiem, gan darba ņēmējiem - subsidētās darba vietas, atbalsts jaunajiem speciālistiem, apmācības pie daba devējiem un pat programma studentiem, kuri ir strādājuši un studējuši vienlaikus, bet zaudējuši darbu dēļ krīzes.
Kas ir bijis lielākais izaicinājums saistībā ar šo krīzi?
Ļoti būtiski, kā jau minēju, bija tieši darba vietu saglabāšana un bezdarbnieku atbalsta sistēmu radīšana. Tāpēc esam ne tikai piegājuši visam praktiski, bet arī radoši - subsidētās darba vietas, kuras radījām plānojot pēckrīzes iespējas, viennozīmīgi ir lielisks veids kā uzņēmējs var dot iespēju kādam reģistrētam bezdarbniekam iegūt darbu, turklāt saņemot par to subsidēto pabalstu trīs mēnešu garumā.
Papildus bez šīm programmām pacēlās jautājumi arī par bezdarbnieku un darba meklētāju atbalstīšanas sistēmu. Likumā tika pagarināts periods uz kuru bezdarbnieks drīkstēja iesaistīties īslaicīgos darbos, nezaudējot bezdarbnieka statusu. Turpmākajos mēnešos darba tirgus stabilizēsies un mēs varēsim izvērtēt gan darba devēju atsaucību, gan bezdarbnieku rindu samazināšanās apjomus.
Ko varētu pateikt nobeigumā pēckrīzes atbalstam ne tikai no praktiskās, bet arī no emocionālās un cilvēciskās puses?
Šis ir laiks, kad vienam otru ir jāatbalsta. Ir vasara un varam apceļot Latviju - izmantot vietājās naktsmītnes, ražotājus un ēdinātājus, protams, pievēršot uzmanību visiem drošības pasākumiem, lai šāda krīze pie mums neatgrieztos atkārtoti!