Stress, koncentrēšanās problēmas, miegainība – kā mazināt šos simptomus?

Piedāvā Apotheka
Stress, koncentrēšanās problēmas, miegainība – kā mazināt šos simptomus?
Facebook LinkedIn Draugiem Twitter
Foto: Publicitātes foto

Nepārtraukts nervu sistēmas darbības traucējumu biežuma pieaugums liek jau tagad runāt par epidēmijas mērogiem. Arvien biežāk no šīm problēmām cieš abu dzimumu pārstāvji, turklāt šīs problēmas novērojamas tieši gados jaunu, darbaspējīgā vecumā esošo cilvēku vidū. Galvenais iemesls ir mūsdienu dzīvesveida negatīvā ietekme, pat arī ja nekad nav gūtas nopietnas traumas un iepriekš nav bijušas nopietnas saslimšanas, kas varētu izraisīt nervu sistēmas traucējumus.

Garīgais, fiziskais un emocionālais stress, pastāvīgs nogurums, spēka trūkums, miegainība, nomākts garastāvoklis ir faktori, kas, pašiem negribot, diemžēl kļūst par mūsu ikdienas realitāti un gandrīz neizbēgami noved pie stresa un dažādiem nervu sistēmas traucējumiem. Pētījumi liecina, ka šobrīd no neirozēm cieš jau līdz 3 % no mūsu planētas iedzīvotāju, un tie ir tikai diagnosticētie gadījumi.

Cilvēka smadzenes ir ne tikai visnoslēpumainākais un mainīgākais orgāns, kas kontrolē un regulē cilvēka domas, jūtas un kustības, bet ir arī pats energo ietilpīgākais orgāns cilvēka organismā. Stress negatīvi ietekmē cilvēka smadzenes un uzvedību, un tas var izraisīt dažādus nervu sistēmas traucējumus. Galvenās nervu sistēmas traucējumu pazīmes ir palielināta trauksme, spriedze, samazinātas darba spējas, koncentrēšanās problēmas, mainīga apātija un aizkaitināmība, pēkšņas un neskaidras izcelsmes sāpes. Ja cilvēks pastāvīgi novēro šādas izpausmes, pirmkārt, jau noteikti būtu jārūpējas par to, lai samazinātu stresa līmeni, bet vislabāk būtu nevilcināties un savlaicīgi konsultēties ar savu ģimenes ārstu, meklējot problēmas risinājumus.

Cilvēka atmiņa ir augstākas nervu darbības funkcija, kas ļauj ilgu laiku saglabāt ārējā pasaulē saņemto informāciju vai datus par ķermeņa reakcijām uz noteiktiem notikumiem. Ar tās palīdzību tiek iegūti, uzglabāti un apstrādāti iepriekš iegūtie dati. Lai gan līdz ar gadiem cilvēka atmiņa var pasliktināties, atmiņu jebkurā vecumā var ietekmēt arī tādi ārējie nelabvēlīgie faktori kā nepietiekams miegs, stress, pastāvīga spriedze, radikālas dzīves apstākļu izmaiņas, palielināta slodze smadzenēm.

Kādi vitamīni un minerālvielas var palīdzēt nervu sistēmas stiprināšanā?

Lai mazinātu ārējo nelabvēlīgo faktoru ietekmi uz veselību, tai skaitā uz nervu sistēmu, pirmkārt, ir svarīgi mainīt savu dzīvesveidu un nodrošināt, lai ir pilnvērtīgs uzturs, kas nodrošina visas organismam nepieciešamās minerālvielas un vitamīnus. Nervu sistēmas darbības stiprināšanā un stresa mazināšanā svarīgu lomu spēlē šādi vitamīni un minerālvielas:

  • B grupas vitamīni veicina normālas psiholoģiskās funkcijas, palīdz mazināt nogurumu un nespēku, kā arī nepieciešami enerģijas ražošanai šūnās.
  • C vitamīns palīdz samazināt nogurumu un nespēku. C vitamīnam ir būtiska loma, lai līdzsvarotu organisma reakciju stresa situācijās, kad C vitamīna patēriņš organismā paaugstinās.
  • Magnijs palīdz samazināt nogurumu un nespēku, veicina normālu nervu sistēmas un muskuļu darbību, kā arī palīdz atslābināt saspringto muskulatūru.
  • Cinks veicina kognitīvās funkcijas, piedalās daudzās bioķīmiskās reakcijās, kas nozīmīgas organisma vielmaiņai un nervu sistēmas darbībai.
  • Ginka lapu ekstrakts veicina perifēro asins mikrocirkulāciju, palīdz saglabāt kognitīvās funkcijas, veicina normālas kardiovaskulārās un nervu sistēmas funkcijas.
  • Var lietot kompleksos uztura bagātinātājus, piemēram, Neurozan Original vai Neurozan Plus, kuru sastāvā iekļauti gan vitamīni, gan minerālvielas, kas var palīdzēt uzlabot garīgās darba spējas, atmiņu, koncentrēšanos, kā arī stiprina nervu sistēmu un izturību pret stresu.
Tēmas
Lasītākais šodien
Top raksti
Uz augšu